232a Centpeuada · Sant Sadurní d'Anoia ·

· l'Ordal - Castell de Subirats - Avenc de l'Ordal i els Flandes dels Casots · 

Aquesta es una sortida per la zona de Subirats que no presenta cap dificultat tècnica, ni grans distàncies ni desnivells, es doncs una ruta que qualifiquem de fàcil. Els bjectius son passar pel Castell de Subirats, punt en que arranca la caminada, per pujar cap a l’Avenc de l’Ordal i baixar desprès cap a les Flandes dels Casots.

El Castell de Subirats, datat l’any 917, es troba en un enclavament estratègic de la comarca de l'Alt Penedès. La  construcció està estretament lligada al conflicte territorial entre cristians i musulmans, on la seva funcionalitat va ser de control, defensa i conquesta de terres penedesenques controlades pels sarraïns.

Les Flandes dels Casots constitueixen un paratge únic format per un formidable amfiteatre de vinyes, elevat damunt d’una gran paret vertical de roca calcària, de més de 12 metres d’altura. L’aigua de pluja es filtra per les vinyes i, amb el temps, ha produït uns espectaculars despreniments de roca.

Continuem amb la campanya d'avituallament d'aigua petita i una peça de fruita de temporada, a escollir entre poma, plàtan o pera per tots els participants, per hidratar-nos a les caminades i mantenir-nos ben protegits de l'excés de calor.

És completament gratuït i no és obligatori, trobareu l'opció a escollir al formulari.

El consum diari de fruita és essencial per aconseguir una dieta equilibrada, nutritiva i suficient.

La fruita aporta quantitats importants de certes vitamines que posseeixen propietats antioxidants, protegint les cèl·lules de l'estrès oxidatiu. També aporten fibra (soluble i insoluble) que ajuda a regular el trànsit intestinal.

La fruita conté unes substàncies anomenades fitoquímiques, que són sintetitzades per les pròpies plantes per protegir-se dels agents externs (virus, bacteris, fongs, ...). Són les responsables del color característic de cadascuna d'elles.

“Aquesta actuació compta amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona”

HORARIS

INFORMACIÓ

07.15h Trobada de llocs habituals. 07.30h Sortida cap a inici ruta. 08.15h Inici Centpeuada.
Es prega màxima puntualitat.
Recomanem que porteu aigua, gorra o barret, protecció solar i calçat adequat.

Per accedri a l'avenc gran, s'ha de dur frontal

Distància

11,06km.

Dificultat tècnica

Moderat

Altituds

+522 m / -233 m

Desnivell

 +440 m / -440 m

Durada

 3,30 hores aprox.

Descarrega't aquesta ruta AQUÍ
Teniu totes les nostres rutes AQUÍ