Seleccionar página

190a Centpeuada · Vilaplana · La Mussara

Inaugurem la nova temporada 2025 de Centpeuades, desplaçant-nos al municipi de Vilaplana (abans Vilaplana del Camp) a la comarca del Baix Camp, a la falda de la Serra de la Mussara (que forma part de la Serralada de Prades) a 366 m sobre el nivell del mar.

Centpeuada que des de Vilaplana ens porta a la Cova dels Patacons.

Els Patacons eren uns emboscats que van tenir atemorida la població de la zona i van provocar que a la Mussara hi hagués un destacament de la Guàrdia Civil per intentar atrapar-los. La seva història és una trama d’amor i aventures fins que van ser atrapats l’any 1946 i afusellats dos anys després.

Ruta valorada com a moderada, la major part de la ruta passa per sender molt fressat i fàcil de seguir, només després de la Font del Llop hi ha un petit pas equipat, el Grau del trencanous, que és un pas equipat per una canal bastant dreta, però que tenim l’ajuda d’un cable d’acer i que anant amb compte no ha de tenir cap problema.

HORARIS 

07.45h Trobada Vallmoll i Valls
08.00h Sortida cap a inici.
08.30h Inici Centpeuada.
INFORMACIÓ
Es prega màxima puntualitat
Cal que porteu esmorzar, aigua i calçat de muntanya.

Distància

10,89 km.

Dificultat tècnica

Moderada

Altituds

+ 920 m / – 363 m

Desnivell

 + 596 m / – 596 m

Durada

 4,30 hores aprox.

Descarrega’t aquesta ruta AQUÍ
Teniu totes les nostres rutes AQUÍ

“Aquesta actuació compta amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona”